Linki na weekend (23.07.2010)

Monitor Institute Report “What’s Next for Philanthropy: Acting Bigger and Adapting Better in a Networked World”

Zacznę od linka do świeżo opublikowanego raportu Monitor Institute na temat przyszłości filantropii. Publikacja jest owocem ponad dziesięcioletniej pracy i badan i wywiadów na temat ewolucji filantropii z głównie amerykańskimi fundacjami i filantropami. Pierwsza wersja raportu ukazała się 5 lat temu, autorzy czuli jednak potrzebę uaktualnienia dokumentu w obliczu znaczących zmian jakie zaszły w środowisku w ostatnich latach (nowe technologie, kryzys ekonomiczny, globalizacja, zacieranie się ról w sektorze) oraz ukazania organizacjom, jak najoptymalniej i skutecznie się w tej nowej rzeczywistości poruszać. Wnioski z najnowszego raportu można sprowadzić do dwóch słów: współpraca i adaptacja. Więcej przeczytacie w raporcie, który został udostępniony w całości pod powyższym linkiem.

Five Critical Steps to Developing a Marketing Plan

Krótko i treściwie na temat pięciu niezbędnych etapach pisania planu marketingowego: pozycjonowanie, cele, strategia, taktyka/planowanie, realizacja. Dodatkowo szablony do zaadaptowania w swojej organizacji. Przypomnienie dla tych, którzy już wiedzą lub wstęp dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w marketingu.

10 Blog Content Ideas for Nonprofit Organizations

Z korzyści, jakie regularne blogowanie może przynieść organizacjom pozarządowym zdaje sobie sprawę zdecydowane większość osób zaangażowana w działania komunikacyjne, promocję działalności organizacji oraz budowanie wizerunku oraz relacji z beneficjentami, darczyńcami i sympatykami. Jednak wciąż stosunkowo niewiele organizacji decyduje się na założenie bloga – odstraszać może przeświadczenie o tym, że blogować trzeba codziennie, że to aktywność niezwykle czasochłonna i że zabraknie tematów na posty. W linku znajdziecie 10 pomysłów na tematy postów, dzięki którym blogowanie może okazać się ciut łatwiejsze.

Hot guys of Hollywood team up to do good with GQ Gentlemen’s Fund

I na koniec link o charakterze dość weekendowym i letnim, choć nadal jak najbardziej w tematyce bloga. Wykorzystywanie słynnych osób do promocji działalności organizacji charytatywnych ma swoich zwolenników, jak i zagorzałych przeciwników – post na blogu Case Foundation przygląda się kilku najnowszym przykładom takiej formy promocji zza Oceanu, jak chociażby Fundusz Gentlemanów miesięcznika dla panów GQ, w ramach której takie gwiazdy jak Ashton Kutscher czy David Arquette są ambasadorami wybranej działki z działalności organizacji (Ashton jest twarzą edukacji, David – walki z głodem). Osobiście jestem dość sceptycznie nastawiona do takich inicjatyw, ale na stronę warto zajrzeć. Zwłaszcza, jeśli się jest fanką Ashtona 😉 Miłego weekendu!

Advertisements
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: